Chorvatsko UBYTOVÁNÍ v CHORVATSKU CAVTAT ubytování Chorvatsko dovolená Chorvátsko ubytovanie dovolenka v Chorvátsku Croatia accommodation vacation in Croatia Kroatien Unterkunft Urlaub in Kroatien Croazia alloggio vacanze in Croazia alloggi Chorwacja wakacje Horvátország szállás Apartmaji Hrvaška Хорватия Отдых Apartmani Hrvatska smještaj Kroatië Appartementen Croatie hébergement Kroatien Ferienwohnungen Croatia apartments

CAVTAT

Chorvatsko ubytováníChorvatsko apartmány

Chorvatsko bez provize

CAVTAT - Jižní Dalmácie Chorvatsko

Mapa regionu

CAVTAT Chorvatsko V Jižní Dalmácii, blízko nejjižnějšího konce chorvatského pobřeží, se nachází přímořské letovisko Cavtat. Pojďme teď společně na malou procházku tímto malebným městečkem.

Jedeme po jadranské magistrále kolem města Dubrovnik směrem na Černou Horu. Asi po dvaceti minutách jízdy, těsně před letištěm Dubrovnik odbočujeme na nenápadné odbočce doprava, směrem k moři. Silnice tu klesá olivovým hájem dolů k pobřeží. Po asi dvou kilometrech vjíždíme do městečka. Nemůžeme si nevšimnout velkých a výrazných cedulí, nabízejících turistické informace a hlavně ubytování v soukromí. Po levé ruce míjíme malou kapli a hřbitov a pak už sjíždíme serpentinami dolů k nábřeží. Možnosti parkování jsou tu podobně jako jinde omezené. Na promenádu je vjezd zakázán, na výběr zbývá buď placené parkoviště se závorou nebo úzká silnice vedoucí k velkým cavtatským hotelům. Volíme druhou možnost a pomalu projíždíme zátoku s množstvím kotvících loděk lemovanou konobami a malými obchůdky. Míjíme hotel Cavtat. Přes výběžek pevniny porostlý cypřiši se dostáváme do další zátoky, které vévodí dva velké hotely-Epidaurus a Albatros. Silnice je „ucpaná“ hosty, proudícími na pláž a zpět a tak raději provizorně parkujeme a dál pokračujeme pěšky. Pláž před hotely je relativně velká, přesto však nemůže pojmout všechny. Je oblázkovo-písčitá, přístup do vody je pozvolný, vhodný i pro menší děti. Jsou zde i sprchy se sladkou vodou. Hotely jsou upravené, situované doslova pár kroků od moře. Co nám trochu vadí, je nepoměr mezi množstvím lidí a velikostí pláže. Je však třeba říci, že míst ke slunění je velké množství přimo v hotelových komplexech, kde jsou také bazény. Za hotelem Epidaurus končí možnost dále pokračovat po pobřeží.

CAVTAT Chorvatsko Vracíme se tedy zpět k parkovišti se závorou, odkud se vydáváme tentokrát na opačnou stranu, po chodníku kolem piniemi porostlého poloostrova Rat. Míjíme místo, na kterém je možno spustit na vodu loď, nebo člun. Koupání je tady možné na pár místech mezi skalisky. Lidí je zde podstatně méně než na hotelových plážích, koupání je ale „divočejší“ a méně vhodné pro děti. Dostáváme se na špici poloostrova a v dálce rozeznáváme Dubrovnik s dominující velkou lodí zakotvenou v blízkosti města. Objevujeme útulnou plážičku, na které je možnost výběru lehnout si na skalní plošinu nebo na pronajaté lehátko. Na útesu nad mořem je tu posazen malinkatý romantický bar. Po chvilce odpočinku pokračujeme na vrchol kopce, kde je postaveno mauzoleum od Ivana Meštroviče s pěkným výhledem na celý záliv. Za vstup do mauzolea se platí poplatek 10kn.

Po obejití mysu Rat se kolem kostela vracíme zpět do centra na hlavní „rivu“. Ta je jako ve většině podobných letovisek, osázená palmami, z jedné strany je lemována restauracemi a obchůdky a z druhé strany kotvícími jachtami. Usedáme na lavičku a nasáváme čilý ruch, který se navečer, kdy se pomalu začíná smrákat, ještě stupňuje. Konoby se začínají rozsvěcet a plnit hladovými hosty. Hlavní nábřeží končí (začíná) malým náměstíčkem, osázeným palmami, v jejichž stínu jsou umístěny zdejší nejdražší restaurace. V blízkosti se nachází stadión na vodní pólo s umělým osvětlením. Utkání místní ligy bývají pěkným zpestřením teplých večerů. Začínají ve 21 hodin. Za plochou pro vodní pólo se rozprostírá pláž, kterou využívají hlavně místní. Chodí sem navečer vykoupat se po horkém dni. Hned opodál je malá pláž pro hosty hotelu Croatia-nejluxusnějšího hotelu v Cavtatu. Je postaven na úbočí piniemi porostlého poloostrova Sustjepan. Z hotelu se dá piniovým lesem sejít do centra za necelých pět minut. Na odvrácené straně je pobřeží skalnaté s vybetonovanými platy na slunění. Přístup do vody je pouze pro plavce po žebříku přímo do hluboké vody. Zde končí možnost pokračovat dál podél pobřeží. Celkem se dá v Cavtatu nachodit kolem moře úctyhodných 7 km.

CAVTAT Chorvatsko V našem putování se vracíme na malé palmové náměstíčko, ze kterého stoupáme zkratkou po schodech do městské části, ve které je soustředěna většina apartmánů poskytujících ubytování v soukromí. Vzdálenosti tu nejsou velké, z nejvzdálenějšího koutu dolů k moři netrvá cesta déle, než 10-15 minut, takže se zde dá dobře obejít bez auta. V „apartmánové čtvrti“ objevujeme malý obchod s potravinami. Větší samoobsluha je pak po výjezdu na hlavní silnici směrem na Dubrovnik.

Cavtat se nachází v blízkosti letiště Dubrovnik. Po celý den můžeme pozorovat nízko letící letadla, která přistávají přimo v ose zátoky Luka. Nepůsobí to ale rušivě, spojů není mnoho a hlavně večer je pohled na osvětlená letadla příjemným zážitkem.

Za zmínku stojí konoba Konavoski komin, situovaná v horách nad Cavtatem, přístupná autem serpentinami vzhůru. Cesta trvá asi 20 minut. Nabízí romantické posezení zcela mimo civilizaci s výbornou kuchyní s jehněčimi specialitami přímo z vlastní pece. Výhled z vrcholu kopce je impozantní, dobře viditelné je také dubrovnické letiště Čilipi.

Na samotný jih Dalmácie je to daleká cesta. Kdo ji podstoupí a dojede až do Cavtatu, rozhodně nebude litovat a objeví okouzlující městečko s vlastní atmosférou vybízející ke strávení příjemné dovolené.

APARTMÁNY CAVTAT

Ubytování v celém Chorvatsku
apartmány a pokoje s přímými kontakty na majitele
www.UBYTOVANIvCHORVATSKU.cz

Bez předchozího písemného souhlasu je zakázána jakákoli další publikace, přetištění nebo distribuce materiálu nebo části materiálu zveřejněného na tomto serveru. Copyright © 2024, Debant s.r.o. Email: info@uvch.cz