Vyjádření ACKČR a Chorvatské turistického sdružení

Post a reply

Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: Vyjádření ACKČR a Chorvatské turistického sdružení

Vyjádření ACKČR a Chorvatské turistického sdružení

by Admin » Wed 04 Jun, 2008 09:14

Asociace cestovních kanceláří České republiky (ACK ČR) je spolu s Chorvatským turistickým sdružením (HTZ) velmi znepokojena opakovanými útoky tiskového mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamury. Po zveličeném problému se vstupem nezletilých osob, který mezi prohlášeními pana Okamury byl spoluprací ACK ČR, HTZ a velvyslanectví RH v Praze zdárně vyřešen vytvořením jednoduchého dotazníku a zjednodušením celé procedury, dochází nyní k dalšímu poškození způsobenému neznalostí platných zákonů v Chorvatsku. Jedná se o zákaz dovozu potravin do Chorvatska.

Uvedený zákon je v platnosti již delší dobu a to v podobě celních pravidel pro dovoz potravin. Navíc ani po jeho deklarovaném zavedení (1. června 2008) praxe neukazuje, že by docházelo k hromadnému zabavování potravin dovážených českými nebo jinými turisty.
:idea: pozn. 04.06.: Zákaz dovozu masa a mléčných výrobků byl zrušen.

V uměle vytvářené atmosféře Chorvatska jako státu, který nemá rád české turisty je třeba zdůraznit, že stejná pravidla platí pro všechny státy Evropské unie. I přes fakt, že dominantní roli v Chorvatsku hrají turisté z Německa nebo Itálie, podobné negativní kampaně jako u nás se u nich v médiích neobjevují.

Proti spekulacím o poklesu zájmu o zájezdy do Chorvatska hovoří nejen Chorvatský statistický úřad (za první kvartál zaznamenal nárůst příjezdů českých turistů o 13 procent oproti stejnému období loňského roku a v počtu přenocování dokonce o 24 procent), ale také všechny členské cestovní kanceláře ACK ČR a někteří další významní hráči na poli prodejů chorvatské rekreace. „Žádná z členských cestovních kanceláří neuvádí pokles zájmu a prodeje. U více než poloviny oslovených cestovních kanceláří dochází naopak k nárůstu prodejů o více než 10 procent a vzhledem k naplnění sjednaných kapacit nikdo neuvažuje o poskytování rapidních slev", uvádí Jan Papež, tiskový mluvčí Asociace cestovních kanceláří České republiky.

Jeho slova potvrzuje i Ing. Miroslav Falber, MBA ředitel cestovní agentury croatia4, s.r.o. provozující online prodej pobytů v Chorvatsku s meziročním nárůstem rezervací o 43 procent - „Nelze souhlasit s tvrzením Tomio Okamury z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, podle nějž dochází k razantnímu zlevňování zájezdů a pobytů do Chorvatska kvůli současným omezením. Tento pokles možná zaznamenávají některé cestovní kanceláře s nereálnými kalkulacemi nebo nekvalitním produktem", konstatuje Falber a souhlasí tak s vyjádřením ředitele Chorvatského turistického sdružení v Praze Antunem Plenkovićem, který poukazuje na vysokou kvalitu služeb v Chorvatsku za ustálené ceny.

Asociace cestovních kanceláří České republiky s Chorvatským turistickým sdružením tedy žádá o vyvážené zpravodajství z této oblasti, které nebude využitím nepravdivých výroků některých jedinců neopodstatněně vyvolávat negativní nálady veřejnosti vůči jedné z nejoblíbenějších destinací českých turistů, kterou Chorvatsko dle každoročních statistik bezesporu je.

Top